Bloglist untuk Blogwalking


Semua blogger tau bahawa BLOGWALKING atau dalam bahasa Melayunya berkunjung ke blog memainkan peranan sangat penting dalam meningkatkan visitors kepada blog masing-masing. Blogwalking juga berperanan menambah rakan-rakan blogger. Aktiviti ini secara tidak langsung dapat mengeratkan hubungan sesama blogger walaupun tidak pernah bersua muka di dunia realiti tetapi hanya berhubungan di blog masing-masing. Entri hari ni hanyalah sebagai bookmark untuk aku. Aku akan masukkan seberapa banyak senarai blog ke dalam entri ini dan akan menjadi rujukan aku untuk melakukan blogwalking. Harapan aku juga, sekiranya terdapat rakan-rakan blogger yang teringin untuk menggunakan senarai tersebut untuk blogwalking, bookmark je entri aku ni di browser masing-masing. Senarai tersebut tidak mengira status mana-mana pun. Aku kenal atau tidak, blog popular atau tidak, asalkan aktif dan boleh memberi faedah kepada semua akan aku masukkan.

Blogwalking ni antara perkara wajib bagi setiap blogger dan aku sebagai blogger picisan akan berblogwalking secara beretika dan bertanggungjawab. Aku akan baca keseluruhan isi kandungan entri pemilik blog, kemudian barulah aku akan komen sambil meninggalkan link entri di blog aku yang aku rasakan mampu menjana dan menarik minat visitors lain juga. Paling penting aku akan follow blog tersebut kerana aku tau betapa sedihnya bila tengok jumlah followers blog yang tak sampai tiga angka. Contoh terbaik ialah blog aku ni.

Ketika proses blogwalking juga, banyak ilmu dan skill baru yang aku pelajari. Kadang-kadang ada entri yang aku baca itu tidak berapa relevan dengan kemahuan aku tetapi secara tidak langsung ia tetap menambah pengetahuan aku dalam pelbagai perkara. Bolehlah juga menjadi modal untuk bersembang sekiranya ada kawan-kawan yang membicarkan isu-isu tersebut. Sebagai contoh, blog tiffinbiru. Semasa berblogwalking, entri terbaru beliau ialah berkenaan Sambal Tumis Udang Bersama Petai. Amboi...tengok tajuk entri pun dah buat aku lapar. Kalau aku nak masak sambal ni, tau la mana aku nak cari resepi. Aku bukan pandai masak dan entri beliau memungkin aku untuk memasak sambal tumis udang untuk isteri. Makin sayang la bini kat aku kalau aku masak sambal ni.

Blogger wajib blogwalking

1. Denai Hati <==masta
2. Hasrul Hassan <==masta gak nih
4. Eyriqazz <==aku suka sebab gambo Onizuka sensei
16.bonikacak <==template same ngan aku..
18.mohdzarin
19.siqahiqa
20.ciklapunyabelog
21.hiphiphorray15
22.be-mybanana <=aku pon tak paham nape nk kene jadi pisang..hehehe
23.ohthrillers
24.macammacamcite
25.huhahuhajerr
26.Abam Kie
27.hanifadhlinaabdulrahman
28.spendalusuh
29.theruka
30.drnurulhuda <<==ni doktor betul..bkn main letak name je tau
31.azlindaalin
32.ummiseri
33.mommycici
34.faizahazmi
35.seindahcerita
36.mulan-sahbanu
37.cikash <==ni cik ash..
38.eecashyaa
39.vitamin-cerdik
40.dikbee <== blogwalking kat post pasal daging kambing
41.suriaamanda
42.rafzantomomi
43.masturanasarudin
44.syahidahfadilah
45.myideakini


sehingga 29 Ogos 2016

{ 14 comments.. read them below or add one }

Mrs Velentine Mrs Velentine August 03, 2016
datang follow afiq..tq follow MV...cucur cempedak tak leh tunggu sebab cepat habis haha
AnonymousAnonymous August 03, 2016
itu pasal..dh la bau cempedak goreng melekat dlm lif..adeh...mn la nak cari cempedak goreng kat area pucong ni
Abam Kie Abam Kie August 05, 2016
As salam. Betul tu. Utk menambah kenalan blogger kita kena rajin BW n follow blog mrka. Jadi sy follow blog ini. No 85. TQ.
AnonymousAnonymous August 05, 2016
terima kasih...kunjungan balas akan dilakukan seberapa segera mungkin..terima kasih tuan
Hani Rahman Hani Rahman August 08, 2016
Wahhh ... Akak pun ada ... Terima kasih ... Jemput singgah blog saya eak kengkawan semua ... No.27
AnonymousAnonymous August 08, 2016
hadooo.semua saye masuk...untuk kebaikan semua
Azlinda Azlinda August 08, 2016
yeaayy..tersenarai..saya akan add dlm bloglist juga..Salam perkenalan
AnonymousAnonymous August 09, 2016
terima kasih..jgn lupe folooo
Nieyla Nadia Nieyla Nadia August 09, 2016
Thanks!dah folo dahhhh :)
AnonymousAnonymous August 09, 2016
tengs sebab memolo semula...
Humaira Humaira August 14, 2016
Salam singgah,blogwalking Sunday 14082016
Nur Khairul Azizi Nur Khairul Azizi August 29, 2016
Wahhh terima kasih Afiq Rayyan sudi backlink & follow blog MYiDEAKiNi...Dah hampir seminggu tak hapdate entri...sibuk skit... Tunggu kemunculan entri baru yer.. :)
AnonymousAnonymous August 30, 2016
blogwalking mmg kene slalu buat...kalo tepek link kwn2 yg aktif..ade faedah gak pd blog aku..aku try buat search..entri ni kat page 1 duk no 2..aku tak tau la kalo orang lain dpt lain.. aku google bloglist blogwalking je...tgh praktikkan ape yg masta2 ajar